رفتن به مطلب
انجمن نودهشتیا
M@hta

درخواست انتقال رمان های طنز و شرایط آن

پست های پیشنهاد شده

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
افتخارات

در در 24 اردیبهشت 1398 در 15:54، زهراتیموری گفته است :

برسی و انتقال داده شد !

امیدوارم خوش بدرخشید 🌼

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
افتخارات

در 2 دقیقه قبل، M@hta گفته است :

برسی و انتقال داده شد !

امیدوارم خوش بدرخشید 🌼

فداتم عزیزم.💖

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
افتخارات

گیلاس جان درخواست انتقال به تالار طنز هم توی درخواست های دیگه بذار لطفا !

@Giiilass

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
افتخارات

در 9 دقیقه قبل، Giiilass گفته است :

منظورت داخل "تاپیک درخواست انتقال" توی بخش تایپ عزیزجان؟ 

ببخشید پارازیت میام

فکر کنم منظورش اون قسمتی هس که نوشته درخواست انتقال به مورد تایید مدیران،مورد پسند کاربران،داستان های برتر،نخبگان و ... میگه اونجا درخواست به تالار طنزم اضافه کنی ک بچها ببینن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
افتخارات

سلام عزیز منم رمانم طنزه ولی بیست و نه پارته دیگه نمیشه کاریش کرد؟

ویرایش شده توسط Hengameh.b

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
افتخارات

در 5 ساعت قبل، Hengameh.b گفته است :

سلام عزیز منم رمانم طنزه ولی بیست و نه پارته دیگه نمیشه کاریش کرد؟

اگه از خودتدن و اثرتون مطمئنید لینک بدید رسیدگی میشه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
افتخارات

در 5 ساعت قبل، Giiilass گفته است :

منظورت داخل "تاپیک درخواست انتقال" توی بخش تایپ عزیزجان؟ 

آره همون جا ک همه درخواست انتقال می دن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
افتخارات

در 9 ساعت قبل، M@hta گفته است :

اگه از خودتدن و اثرتون مطمئنید لینک بدید رسیدگی میشه

 

مطمئن که نمیشه گفت من فقط می نویسم،این رو شما باید بگید که صلاحیت داره یا نه ،خودم نمی تونم قضاوت کنم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
افتخارات

در 2 ساعت قبل، Hengameh.b گفته است :

 

مطمئن که نمیشه گفت من فقط می نویسم،این رو شما باید بگید که صلاحیت داره یا نه ،خودم نمی تونم قضاوت کنم.

عزیز جان منظور به این بود که شما باید شرایط بالا رو مطالعه بفرمایید و اگه نکات بالا توی رمانتو رعایت شده در خواست بدید و یا اگر رعایت نشده رعایت کنید و بعد در خواست بدید

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
افتخارات

در 2 دقیقه قبل، M@hta گفته است :

عزیز جان منظور به این بود که شما باید شرایط بالا رو مطالعه بفرمایید و اگه نکات بالا توی رمانتو رعایت شده در خواست بدید و یا اگر رعایت نشده رعایت کنید و بعد در خواست بدید

باشه پس بزارید چک کنم اگه خوب بود می گم.😊

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
افتخارات

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در در 18 اردیبهشت 1398 در 00:05، M@hta گفته است :

                °∞°بسم ربک القلم °∞°

آنچه ما را بر سدد ایجاد این تاپیک بر آورد؛ سیل عظیمی از درخواست ها و همچنین قلم طنز و شیوای شما نویسنده های خوش ذوق می باشد! 

ما هم درست همانند سایر تالار ها انتظاراتی از طنز نویسان خود داریم که در صورت رعایت کردن آن موارد، بی شک رمان های آن ها به این تالار انتقال خواهد یافت! 

حال بهتر است با توضیح کوتاهی از مفهوم طنز و طنز نویسی شروع کنیم :

طَنز، هنری است که عدم تناسبات در عرصه‌های مختلف اجتماعی را که در ظاهر متناسب به نظر می‌رسند، نشان می‌دهد و این خود مایه خنده می‌شود. هنر طنزپردازی، کشف و بیان هنرمندانه و زیبایی‌شناختی عدم تناسب در این «متناسبات» است.

 

۱- بیرحمی، لازمۀ طنزنویسی
طنزنویسی، بیش و پیش از آن که "تکنیک"را پشتوانۀ خود داشته باشد، برخاسته ازنوعی"نگاه"است. طنزنویس، این قدرت را دارد که از موضعی فراتر،با فاصله،نقادانه و بیرحم به سوژه نگاه کند.این نگاه،بیش از آن که حاصل تمرین و ممارست باشد، یک توانایی ذاتی در برخی افراد است.بنابراین طنزنویسی چیزی نیست که بتوان آن را آموخت،بلکه می توان آن را پرورش داد .اگر نمی توانید فاصلۀ انتقادی با سوژه بگیرید و مدام احساساتی می شوید،سراغ طنزنویسی نروید!

۲- تکلیفتان را با طنز مشخص کنید
طنز نسبی است.بستگی به درک و تلقی افراد دارد.هر چه عمیق تر باشد و در لایه های اثر بیشتر پنهان باشد و کمتر به چشم بیاید،نسبیت آن بیشتر است.اثری را که ممکن است از نظر شما طنز تلقی شود ،ممکن است دیگری بخواند و بگوید:"خب!این طنزش کجاست؟!"این امر،در مورد بخشهای دیگر ادبیات داستانی صادق نیست.یک اثر در ژانر پلیسی یا معمایی یا وحشت،قوی یا ضعیف،یا متعلق به آن ژانر است یا نیست.ولی در مورد طنز،قضیه فرق می کند.ممکن است یک اثر از دید شما طنز باشد و از دید دیگری،نه.بستگی به تعریف و برداشت مخاطب از طنز دارد.

۳-ایده اولیه، حس تضاد
یک اثر طنز هم مثل هر اثر داستانی دیگری با یک ایدۀ اولیه همراه است، تصویری هر چند گنگ از یک ناپایداری که در ذهن حک شده است.این ایده، درداستان طنز همیشه با حس تضاد پیوند می خورد. هر اثر طنز،یک کشف است:کشف یک تضاد در محیط درون یا پیرامون هنرمند که به زبان می آید و قالب داسنان به خود می گیرد.شما در داستان طنز،باید ابتداتضادی را حس کنید تا آن را در قالب روایت بازگو کنید وکار را پیش ببرید.این تضاد می تواند در ذهن و فکر شما رخ دهدوحاصل یک حس درونی باشد،و یا ممکن است متاثر از محیط پیرامونی تان باشد.هر اثر طنز،از درک این تضاد آفریده می شود.سپس بر اساس آن،پیشبرد داستان،شخصیت سازی ،نتیجه گیری و...رخ می دهد.البته هر تضادی ممکن است به آفرینش طنز منجر نشود ولی وقتی با این حس در قالب و با زبانی نو "بازی " کنید،به طنز می رسید.

۴-انتخاب قالب، مهمترین گام
یافتن قالب و ظرف مناسب برای ایدۀ اولیه،مهمترین بخش طنزنویسی است.طنزنوشتن بیش از هر بخش دیگر ادبیات داستانی بر تعقل استوار است و آگاهانه آفریده می شود.این آگاهی (که در تمامی لحظات خلق اثر حضور دارد) ابتدا در یافتن قالب است که نمود پیدا می کند. ابتدا از خود بپرسید که ایدۀ اولیه ام مناسب برای چه قالب،ظرف یا ژانری است؟کدام بهتر جواب می دهد؟آیا ایدۀ فلسفیم را در ژانر معمایی بریزم بهتر جواب می دهد(چندان که بهرام صادقی در"با کمال تاسف"،"وسواس"و برخی دیگر از داستانهای کوتاه خود آزموده است)یا بهتر است آن را مثلاًدر قالب ژانر تخیلی بازگو کنم(چندان که در بسیاری از داستانک های جیمز تربر می بینیم)؟ ممکن است این تلاش مدتها طول بکشد،تا به این نتیجه برسید که ایدۀ اولیه تان به چه قالبی بیشتر می آید و با آن بیشتر هماهنگ است.

صادق هدایت ایدۀ هجو کلیۀ مظاهر قدرت را در قالب روایت تاریخی "توپ مرواری" برد که بی شک ایدۀ او جز در آن قالب قابل پرداخت نبود.این قالب را پیش از آغاز نگارش کتاب ،حساب شده انتخاب کرده بود و به دوستانش گفته بود که می خواهم یک روایت تاریخی بنویسم،چون حرفهایم را در قالب دیگری نمی توانم بیان کنم .کافی است به یاد قلعۀ حیوانات یا 1984 جورج اورول بیافتید تا به اهمیت انتخاب قالب مناسب برای یک ایده و سوژه و تاثیر آن در ماندگاری اثر داستانی طنزپی ببرید.اورول 1984 را با هدف نقد سیاستهای استالین نوشت ولی قالب و پرداخت چنان قوی بود که اثر از زمان و مکان خاصی فراتر رفت و جاودانه شد.

۵ - طنز کلامی
مخاطب در یک اثر طنز،چیزی را می بیند که سر جایش نیست و این،او را به خنده می اندازد.بخشی از این "سر جایش نبودن"می تواند جدا از سوژه،در زبان اثر متجلی شود.

بازی با کلیشه های زبانی آشنا و بازسازی آنها،استفاده نابجا از ادبیات رسمی یا محاوره ای،غلط نویسی و یا غلط گویی تعمدی،استفاده از تعابیر طنز آمیز برای توصیف صحنه و شگردهای دیگر در واژگان و کلام، در تشدید فضای طنز در اثر موثر است.شما در نگارش اثر طنز،همان طور که در موضوع و سوژه و ماجرا مخاطب را غافلگیر می کنید، در زبان نیز می توانیدهمین غافلگیری را به کار ببرید،تا به تعمیق حس طنز کمک کنید،حتی در طنز می توانید به "واژه سازی "هم روی آورید یا مفاهیم نو را بر کلمات سوار کنیدکه چه بسا در زبان معمول و رایج مردم هم کم کم به کار بروند. کافی است به معروفترین رمان معاصر طنز فارسی(دایی جان ناپلئون)مراجعه کنید تا ببینید زبان روان،شوخ و استفاده دقیق از کلمات و بار کردن مفاهیم جدید بر آنها،تا چه حد در خواندنی کردن کتاب و سپردن آن به حافظۀ جمعی نقش داشته است،تا آنجا که عباراتی مثل:"کار،کار اینگیلیساست" در محاورات روزمرۀ ما،به صورت ضرب المثل درآمده است!البته طنزعبارتی را آگاهانه وحساب شده

به کار ببرید وگرنه به لودگی پهلو می زند و مخاطب را پس می زند. یعنی طنز کلامی باید در خدمت ارائۀ ایده و نظر اصلی اثر باشد و نباید در بکار گیری آن زیاد دست و دلبازی به خرج بدهید.

۶- شخصیت پردازی
شخصیتهای آثار طنز،اغراق آمیزند.این اغراق را می توانید از طریق کوچک نمایی یا بزرگ نمایی شخصیت ها انجام دهید.آدمهای آثار طنز،یا کوچک تر از آنند که در دنیای واقعی به نظر می آیند،یا بر عکس،بزرگ تر از اندازه خودشان در عالم واقع هستند.(البته معمولاً سایزی که آثار طنزبرای شخصیتها می سازند مناسب ترشان است،تو گویی طنز نویس نقاب از هیکل ظاهری افراد بر می دارد!)در هر حال اثر طنز هر چند واقع نما باشد یا سرگذشت آدمهای واقعی را به تصویر بکشد در سایۀ همین بزرگ نمایی یا کوچک نمایی، تصویری اغراق شده از آنها را نمایش می دهد.

کنشهای شخصیتهای اثر طنز،مناسب و متناسب با شخصیت های آنها در عالم واقع نیست و دچار بی تناسبی و تضادند.اینجاست که پای شگردهای طنز مثل "حماسۀ مضحک" به میان می آید:هجو شخصیتی که دچار خودبزرگ بینی است در سایۀ آفرینش مضحک فضایی حماسی. برای مثال شخصیت دن کیشوت که با وجود ناتوانی، غرق در خیالات خود است و می خواهد به دورۀ شکوه شوالیه گری بازگردد و در عالم اوهام آسیاب های بادی را دشمن می پندارد .نمونۀ روشن دیگری از حماسۀ مضحک،مثنوی موش و گربۀ عبید زاکانی است و قضیۀ عابد و زاهد شدن گربه که با لحنی حماسی ادا می شود و در نهایت مخاطب می بیند که توبۀ گربه، مضحکه ای بیش برای چپاول موشان نبوده است!

البته این اغراق در شخصیت سازی را باید دقیق انجام دهید. شخصیت باید در عین اغراق آمیز بودن، باور پذیر باشد وگرنه اثربخشی خود را از دست می دهد و سمت و سوی کاریکاتوریستی به خود می گیرد که همذات پنداری مخاطب را برنمی انگیزد.قدرت و قوت شخصیت طنز،در سایۀ حرکت آکروباتیک او روی بند اغراق و واقع نمایی شکل می گیرد.شخصیت اثر داستان طنز ،ما به ازای واقعی ندارد،چون در ساخت آن،مبالغه شده است ولی نمادی اغراق شده از مابه ازای واقعی خود است و از این رو و در عمق خود،شخصیتی واقع نماست و برای مخاطب ،شخصیتی خیالی نیست و چه بسا خود را در آینۀ او ببیند. مثلاً "چرویاکف"شخصیت اول داستان"یک شب خوش"چخوف،یک تیپ کاملاًآشناست،کارمندی دون و ساده،بی هیچ تشخٌص خاصی.او شبی در سالن تئاتر غفلتاًعطسه می کند و از این که می بیند مدیر کل ادارۀ راه،جلوی او نشسته است از این عطسۀ خود شرمنده می شود و چنان ابراز و احساس شرمندگی را تداوم می دهد تا در نهایت دق می کند و می میرد!این اغراق در شخصیت پردازی چنان ماهرانه و واقع نمایانه صورت گرفته است که برای مخاطب پذیرفتنی به نظر می آید و چه بسا خود را در آینۀ اعمال و رفتار چرویاکف می بیند!

در آثار طنز،گاه تضاد در شخصیت سازی،در آفرینش شخصیتهای متضاد در آثار متجلی می شود.دم دستی ترین نمود این شگرد،در آثار سینمایی از رهگذر خلق دو شخصیت متضاد از نظر فیزیک بدنی و خصوصیات(لورل و هادردی،چیچو و فرانکو ...)دیده می شود و در آثار داستانی،از رهگذر برخورد میان تیپ های متضاد ،طنز در کلام و موقعیت آفریده می شود.نمونه روشن آن،شخصیت دن کیشوت و سانچو پانزا در رمان دن کیشوت است .دن کیشوت آدمی خیالپرداز و دچار اوهام است و سانچوپانزا شخصیتی واقع بین و ساده دل ولی مطیع ارباب .بخش مهمی از طنز این اثر،از رهگذر برخورد میان این دو است که شکل می گیرد و آفریده می شود.

بسیاری از طنزنویسان از رهگذر آفرینش شخصیت غیر قابل پیش بینی در اثرشان به طنز می رسند.معمولاًکنش و واکنش این شخصیت،در جهت عکس پیش بینی مخاطب حرکت می کند و در نتیجه تعجب مخاطب را بر می انگیزد و همین امر موجب خندۀ او می شود.چون کاری می کند که مخاطب انتظارش را ندارد.در هر حال،چه شخصیتتان قابل پیش بینی باشد و چه غیر قابل پیش بینی،قرار دادن او در موقعیتهایی که در آن غرابت در رفتارو یا کلام رخ دهد،ضروری است.

۷- غافلگیری در گره گشایی
یک گره گشایی غافلگیر کننده و تکان دهنده،قوی ترین گزینه برای بخش پایانی داستان طنزشماست.تعجب،موتور خنده است و در داستان طنز این تعجب در غافلگیری نهایی به اوج خود می رسد. آخرین جمله داستان طنز، باید به ذهن مخاطب ضربه بزند و او را غافلگیر کند.

۸- بازی با قواعد و قوانین
در داستان طنز،آموزشهای کلاسیک داستان نویسی رنگ می بازند.چرا که طنز،عرصۀ ممکن ساختن ناممکن هاست.در طنز،شما مجازید که قالبهای ممنوع در داستان نویسی را به کار بگیرید و مخاطب را با خود در لذت این ورود به حریمهای ممنوعه شریک سازید!می توانید کار را یکسره در قالب زبان خشک و غیر منعطف و غیر داستانی اداری بنویسید،از غلط نویسی عمدی استفاده کنید ،زبان گزارشی به اثر بدهید و جا به جا،حکم های کلٌی صادر کنید.به سبک و سیاق انشاهای دورۀ دبستان،توصیفات شدید و غلیظ به کار ببرید.می توانید اثر را در قالب مقاله های مستند و مستقیم بنویسید .می توانیدوقایع جزئی و کلی مربوط به خودتان را بی هیچ تخیل و تکنیک روایی به قلم بکشید،کارهایی که در کلاسهای داستان نویسی ،پیوسته شما را از آن برحذر می دارند.آن وقت از این همه غلط نویسی تعمدی غرق در لذت شوید و مخاطب را هم در این لذت شریک کنید!البته از فرمان های طنزنویسی هم غافل نشوید.چرا که برای گذر از تجربه های دیگران و آزمودن افقهای تازه، لازم است که ابتدا بر شگردهای آزموده شده که حاصل قرنها و قرنها تجربه بزرگان طنز ادبیات فارسی است مسلط شوید. در نهایت خدا را چه دیده اید،شاید با آفرینش اثرتان،شگردی بر این شگردها افزودید!بهرام صادقی می گوید:"هنرمند باید چیزی از خود به دنیا اضافه کند،ولو این که یک مثقال باشد."!

 

بعد از توضیحات مفید و مختصری که در اختیار شما عزیزان طنز نویس قرار داده شد، مطمئنن دریافتید که رمان شما جزء خانواده ی طنز و طنز نویسی قرار گرفته است، یا خیر! 

همین طور لازم به ذکر است که؛

هشت مورد توضیحات فوق، اطلاعات کافی و کامل را در بر دارد که منبع مناسبی برای تازه کاران و افرادی که علاقه به طنز نوشتن دارند و هنوز شروع نکرده اند، به شمار می آید! 

✓٭نکته :

حتما تا الان متوجه میزان سختی و سنگینی، اهمیت و جایگاه متون طنز در ادبیات شده اید، پس بیش از این حجم این تاپیک را با توضیحات وقت گیر پر نخواهم کرد و آنچه از شما به عنوان یک متن طنز قابل قبول انتظار دارم را بیان می کنم :

1. نثر شما صرف نظر از (معیار یا محاوره بودن) باید روان و شیوا باشد! 

2. لحن نوشتاری شما باید؛ قابل درک و فهم باشد! 

3. تمام نکات نگارشی در آن رعایت شده باشد! 

4. عاری از غلط های املایی رایج و پیش پا افتاده، همانند : چسباندن (می) به افعال استمراری، سر هم نویسی و تکرار حروف باشد! 

5.ضمن برخورداری از ژانر طنز، باید؛ محتوا و نکات یک متن طنز در آن به چشم بخورد. 

6. رمان هایی که یک بار انتقال یافته باشند، برسی نمی شوند! 

7. تعداد پارت های شما حداقل باید به 15 و حداکثر به 20 برسد. (در صورت زیاد و یا کم بودن پارت ها در خواست شما برسی نمی شود) 

8. داشتن ایده و یا حداقل محتوای جدید. (رمان با محتوای تکراری و یا سرقت ادبی نباشد!) 

9. باز خورد های خنده در طول رمان شما نیز برسی می شود، و باید توجه داشت که باز خورد ها با اکانت های فیک و یا تبلیغ های بی جا و اساس حساب نمی شوند. 

10. متن شما هدف مند باشد و به هر قیمتی خواننده را وادار به خندیدن نکند. (بنده به شخصه به عنوان سرپرست ناظر ها رمان های متعددی را با ژانر طنز خوانده ام که به جای خنده، بیشتر احساس بی ادبی شخصیت ها در ذوقم خورده است). 

11. دیگر نکات یک رمان در رده ی متوسط در ان رعایت شده باشد ، همانند :

ـ توصیفات

ـ رعایت فعل و فاعل

ـ برخورداری از دیالوگ و منولوگ های به جا و با مفهوم 

و...

12. علاوه بر دیالوگ های طنز، زمینه ی رمان شما نیز طنز باشد. (رمان تنها با دیالوگ پیش نرود و از قافل گیری، قالب مناسب و... در آن بهره برده باشید) 

و در اخر لازم به ذکر است ‌‌؛ در صورتی که تمامی نکات بالا را در رمان خود مشاهده کردید، پس از مشورت با ناظر خود درخواست خود را زیر همین تاپیک اعلام کنید. زیرا هر رمان فقط یک بار برسی می شود! 

لطفا پس از مطالعه ی کامل تاپیک، نام رمان، نام نویسنده، تعداد پارت و لینک صفحه ی رمان خود را در پست درخواست خود برای ما بفرستید. 

تمامی رمان ها را با عدالت و شرایط مساوی برسی خواهیم کرد، پس بعد از برسی  اعتراضی پذیرفته نخواهد شد. 

 

.*.با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما عزیزان.*.

یاعلی🌹

 https://forum.98iia.com/topic/4523-رمان-عشق-شانسی-mahla86-کاربر-انجمن-نودهشتیا/?tab=comments#comment-142706مال منم انتقال بدید

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در 11 ساعت قبل، Mahla86 گفته است :

عزیزم اول شرایط رو کامل مطالعه کن و بعد در صورت این که رمان شما شرایط فوق رو دارا بود دوباره درخواست بده!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
افتخارات

در 1 ساعت قبل، M@hta گفته است :

عزیزم اول شرایط رو کامل مطالعه کن و بعد در صورت این که رمان شما شرایط فوق رو دارا بود دوباره درخواست بده!

نداره مگه؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در 1 دقیقه قبل، Mahla86 گفته است :

نداره مگه؟

تعداد پارت های شما حداقل باید به 15 و حداکثر به 20 برسد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
افتخارات

در 1 دقیقه قبل، A.Z.M گفته است :

تعداد پارت های شما حداقل باید به 15 و حداکثر به 20 برسد

اهان فهمیدم 

خیلی ممنون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در 2 ساعت قبل، shadi_khazeni گفته است :

رسیدگی می شه !

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
افتخارات

مهتا جان اگه رمان منم صلاحیت داره انتقال بده بی زحمت.

@M@hta

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
افتخارات

در 7 ساعت قبل، N.a25 گفته است :

مهتا جان اگه رمان منم صلاحیت داره انتقال بده بی زحمت.

@M@hta

برسی می کنم عزیزم 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
افتخارات

در در 2 تیر 1398 در 11:37، N.a25 گفته است :

مهتا جان اگه رمان منم صلاحیت داره انتقال بده بی زحمت.

@M@hta

عزیزم درخواست انقال رمان شما تا زمان اصلاح موارد ذکر شده امکان پذیر نیست!

امیدوارم این حرف شما رو نا امید نکنه وبا انگیزه بیشتری ادامه بدی!

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
افتخارات

رمان من رو هم مهتا جون بی زحمت بخون اگه صلاح دیدی انتقال بده.

15 پارته

@M@hta

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در در 20 دی 1398 در 19:04، setayesh P گفته است :

رمان من رو هم مهتا جون بی زحمت بخون اگه صلاح دیدی انتقال بده.

15 پارته

@M@hta

عزیزم خلاصشو بگو

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
افتخارات

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   بازگردانی قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


×
×
  • اضافه کردن...